Zamisli sledeću situaciju: ulaziš u salon i vidiš kupca kako pažljivo posmatra kolekciju keramičkih pločica. Razgleda, dodiruje teksture, čak i fotografiše nekoliko uzoraka. Međutim, na kraju odlazi bez da išta kupi.
Zvuči poznato?
Ovo je klasičan primer “WINDOW SHOPPINGA”, i verovatno jedan od tvojih budućih najvećih izazova.
Kako se izboriti sa window shoppingom, strategije za povećanje prodaje u salonima keramike, povećanje korisničkog iskustva u salonima
Kako utvrditi da li se u tvom salonu dešava Window Shopping
Prvi znakovi su već tu: mnogo poseta, ali malo prodaja. Fotografisanje proizvoda ili često korišćenje mobilnih telefona takođe mogu biti indikatori. Ovo je frustrirajuće, znam, jer osećaš da ti izmiče prodaja dok ljudi koriste tvoj fizički prostor kao izlog za online kupovinu
Niže Cene Online: Kako se Izboriti
Ovo je deo koji posebno boli. Znamo da online trgovine često mogu da ponude niže cene, ali postoji način da im pariraš. Razmotri uvođenje “price matching” politike ili ekskluzivnih usluga koje online trgovine ne mogu da ponude. Takođe, stručnost tvojih zaposlenih je nešto što može da prevagne. Ako kupac vidi dodatnu vrednost u tome što će dobiti stručne savete i dodatne usluge, cenu može da stavi na drugo mesto.
Pronadji bolju nabavku
Ako si zaista skuplji od konkurencije, a vidiš da ni oni ‘ne deru’ kupce, potraži bolje izvore nabavke robe.
Razlikuj se od konkurencije
To je možda jedan od najboljih načina da se izboriš sa online konkurencijom. U ponudi imaj robu koja se ne može naći na svakom ćošku. Nabavljaj robu od veletrgovaca koji nisu prisutni online, ili koji bar štite svoje veleprodajne kupce tako što ne spuštaju svoje cene ispod svakog nivoa.
Postavljanje QR Kodova kao Rešenje
Da, zvuči tehnološki, ali je veoma efikasno. Postavi QR kodove pored proizvoda. Kada kupac skenira kod, može biti preusmeren na stranicu sa više informacija i opcijom za online kupovinu. Možda će odlučiti da ipak kupi odmah, ali online.
Personalizovani Popusti i Loyalty Programi
Ako kupac dolazi redovno ali nikada ne kupuje, razmisli o uvođenju loyalty programa. Možeš da ponudiš ekskluzivne popuste ili nagrade koje će ga privući da kupi kod tebe, a ne online.
Ekskluzivne Ponude i Uslovi
Ako ne možeš da se takmičiš po ceni, možeš uvesti neke pogodnosti koje online trgovine ne mogu da ponude. Na primer, ekskluzivne garancijske uslove, instalaciju ili dodatne usluge poput besplatne dostave.
Ja nemam taj problem, ovo je mali grad, svi se znamo
“Moj Grad je Mali i Svi se Znaju – Zašto Bi Meni Ovo Bilo Bitno?”
Ako misliš da tvoj mali grad i bliska zajednica znače da ti nećeš imati problem sa window shoppingom ili online konkurencijom, razmisli opet. Da, možda se svi znaju i veruju ti, ali šta se dešava kada tvoji uobičajeni kupci otkriju čari online kupovine?
Tvoji kupci možda nisu sada online, ali trendovi se menjaju, i moguće je da će i oni početi da koriste internet. Takođe, mali gradovi nisu imuni na ekonomske fluktuacije i promene potrošačkih navika. Kupci, bez obzira na to koliko su lojalni, uvek će tražiti najbolju vrednost za svoj novac. I to je tačno mesto gde online trgovine često pobeđuju.
Moji kupci su stariji, nemaju ni karticu za online kupovinu
Dobro, možda si u situaciji gde su tvoji kupci uglavnom stariji i preferiraju keš umesto kartica. Možda misliš da oni ni ne znaju kako da koriste mobilni telefon za pretragu cena ili proizvoda. Ali, da li je to zaista tako?
Prvo i prvo, nikada ne potcenjuj svoje kupce. Starije generacije su sve više digitalno pismene, a mnogi od njih sada koriste pametne telefone i tablete da ostanu u kontaktu s porodicom, prate vesti, ili čak i za online kupovinu.
Drugo, čak i ako tvoji kupci preferiraju tradicionalne metode, to ne znači da će njihova deca ili unuci isto raditi. Mlade generacije su sve više okrenute online kupovini, a oni su ti koji će sutra biti tvoji potencijalni kupci. Da li si spreman da ih privučeš?
Treće, stariji kupci su obično veoma cenovno osetljivi i imaju više vremena da uporede cene. Oni možda ne koriste internet, ali će sigurno pričati s prijateljima i porodicom. Ako čuju da je nešto jeftinije online ili u drugom salonu, postoji šansa da će proveriti tu informaciju.
Kombinovanje Online i Offline Strategija
Ako već nemaš online prodavnicu, sada je pravo vreme da je napraviš.
Omogući kupcima da vide ponudu online, ali ih privuci u fizičku radnju ekskluzivnim popustima ili stručnim savetima koji se mogu dobiti samo u salonu.
Istakni kupcu svoje prednosti nad online kupovinom
“Zamke Online Kupovine: Kada je jeftino zapravo skupo”
Ako tvoji kupci misle da će na internetu sve naći brže i jeftinije, vreme je da ih podsetiš na nekoliko stvari.
-
Kvalitet nije uvek garantovan: Možeš im pokazati primere loših iskustava kupaca koji su se opekli naručujući online. Vizuelno predstavljanje i dodir s proizvodom u fizičkoj prodavnici su neprocenjivi.
-
Troškovi isporuke i montaže: Istakni da tvoj salon pruža transparentne informacije o svim troškovima, uključujući i dostavu i montažu. Ovo je nešto što online trgovine često skrivaju do poslednjeg trenutka.
-
Problem sa povraćajem robe: Objasni koliko je jednostavnije vratiti ili zameniti proizvod kada kupuješ u fizičkoj prodavnici.
-
Odgovornost i garancija: Ponudi konkretne primere gde je tvoj salon pružio izvanrednu korisničku podršku koja je rešila problem kupca.
-
Osećaj i dodir: Naglasi da kupovina u fizičkom prostoru omogućava potpun doživljaj proizvoda, što online kupovina ne može da pruži.
Korišćenjem ovih argumenata, ne samo da se obračunavaš sa fenomenom window shoppinga, već i jačaš svoju poziciju u odnosu na online konkurenciju.
Ne zaboravi, fizičke prodavnice imaju svoje jedinstvene prednosti koje online trgovine jednostavno ne mogu da imitiraju. Iskoristi to u svoju korist.